COMMON-RAIL SISTEM UBRIZGAVANJA GORIVA

COMMON-RAIL SISTEM UBRIZGAVANJA GORIVA

Common rail sistem ubrizgavanja sastoji se od:

  • Pumpe visokog pritiska
  • Zajednički vod goriva (rezervoar) u kome se stvara visok pritisak (maksimalni pritisak je 1800 bara i više u zavisnosti od motora)– COMMON RAIL
  • Injektori (brizgaljke) – elektronski kontrolisane
  • Instalacija koja spaja sve ove delove
Da li treba zagrevati auto u vreme zimskog perioda

Da li treba zagrevati auto u vreme zimskog perioda

Sigurno ste čuli savat od vaših roditelja, mehanicara ili prijatelja: ’Treba da zagreješ auto pre vožnje kad je napolju hladno’.

Pa da li je to tačno?

EGR VENTIL ISKUSTVA

EGR VENTIL ISKUSTVA

Naveščemo neke elemente koji ukazuju na mogući kvara EGR ventila.

Zimske gume

Zašto su bolje zimske gume od letnjih u vreme zime?

Letnje gume u toku zime očvrusnu i tad se gube njene performanse. Zakon nas je prinudio da zimske gume imamo na snegu, ledu i poledici, ali o sopstvenoj bezbednosti moramo sami da brinemo i odaberemo gume sa kojima je rizik sveden na najmanju meru.

AUTOMATSKI I MANUELNI MENJAČ

AUTOMATSKI I MANUELNI MENJAČI-kako rade, razlike i osobine

Automobil sa manuelnim menjačem ima ručicu koja ima obeležen broj brzina (R,1,2,3,4,5,6) kao i smer kretanja od najmanje do najveće brzine i rukverca. Nalazi se kod prednjih sedišta i prilagođen je vozačevoj strani. Koristi se uz kombinaciju nožnih pedala i ručnih pokreta ručice u zavisnosti od brzine kretanja vozila i stepena transmisije. Kada trebate da promenite brzinu u veći ili manji stepen prenosa zavisno od potrebe vrsi se pritisak na pedalu kvacila.

Ulja za motorna vozila

Šta treba znati o motornom ulju?

Auto motora je složena mašina koja funkcioneše pod različitim temperaturama, zato je potrebno osigurati da ga napunite ispravnim motornim uljima za podmazivanje i zaštitu svih pokrenih delova od habanja i korozije, kao i od prljavštine i štetnih naslaga.

AKUMULATOR I NJEGOVE KARAKTERISTIKE

AKUMULATOR I NJEGOVE KARAKTERISTIKE

Kada kupujete nov akumulator, kupite takav čiji je kapacitet bar isti kao kod originalnog ili onog koji menjate, osim ako ne nameravate da automobil prodate u relativno bliskoj budućnosti. Čak i tada, veliki akumulator može da poveća cenu prilikom prodaje.

Kocioni sistemi

Zašto kočnice prave buku?

Buka kočnice može se opisati kao vibracija koja dolazi iz jedne od kočnih komponenti.

Najjednostavniji problem može prouzrokovati buku kočnica, nešto što se može dogoditi sa novim kočnicama ili onima koji se neko vreme nisu koristili.

PRIPREMA VOZILA ZA LETO

PRIPREMA VOZILA ZA LETO

Posle zime došlo je vreme da pripremite Vaše vozilo za predstojeće letnje vrućine. Ako mislite da je klima uređaj sve što treba pripremiti, pogledajte naš predlog. Naravno da sve ove pripreme izvršite pre leta da bi bezbrižno dočekali predstojeće vrućine.

Polovni katalizatori

Šta je katalizator i čemu služi?

Katalizator je uređaj za kontrolu emisije izduvnih gasova, koji prečišćava toksične plinove i samim tim im smanjuje njihovo zagađivanje. Koristi se kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem

Polovni dpf filter

DPF FILTER: Funkcija, čišćenje ili uklanjanje

DPF filter se retko pokvari,ali ga treba redovno održavati. Čišćenje ili promena DPF filtera je za naše uslove prilično skup poduhvat, pa se vlasnici vozila ponekada odluče da ga uklone. Da bismo vam pružili punu informaciju o nameni DPF filtera i posledicama njegovog uklanjanja, pripremili smo ovu kratku informaciju.

ESP sistem

ESP (Electronic stability control)

ESP je kompjuterska tehnologija koja poboljšava stabilnost vozila otkrivanjem smanjenje gubitka vuče (klizanje). Kada ESP otkrije gubitak upravljanja, automatski se aktiviraju kočnice kako bi upravljala vozilom.

Glava motora delovi

Simptomi kvara na glavi motora

Glava motora je najsloženiji sklop mehanickog dela motora, obzirom na funkciju i opterecenja kojima je izložena. Toplotna i dinamicka naprezanja izuzetno su velika te i najmanje greške i oštecenja

ABS kočioni sistem

ABS kočioni sistem

Nastanak ABS sistema

ABS koncept prethodi jos od 1950. godine. U 1920. godini francuski pronalazaè Gabriel Voisin eksperimentisao je sa sistemima koji usklađuje hidraulični kočioni pritisak na avionskim kočnicama kako bi se smanjio rizik od proklizavanja guma.

ŠTA TREBA ZNATI O KLIMA UREDJAJU U AUTOMOBILU

ŠTA TREBA ZNATI O KLIMA UREDJAJU U AUTOMOBILU

Kao i svaki drugi sistem u automobilu i klima uređaj traži redovno održavanje.Nemojte čekati letnje vrućine da biste to učinili, nego je isprobajte na proleće. To će Vam dati dovoljno vremena da otklonite nedostatke. Uključite klimu pritiskom na dugme A/C, isprobajte da li dovoljno hladi, da li ventilator “duva” na svim brzinama…

ASR sistem

ASR sistem (sistem protiv proklizavanja)

Istorija

1971. godine Buick je predstavio MaxTrac, koji se koristio za rani kompjuterski sistem koji je detektovao proklizavanje zadnjih točkova. Cadillac uvodi sistem za proklizavanje u 1979. godini na redizajniranom Eldoradu.

plivajuci zamajac

PLIVAJUĆI ZAMAJAC NASKUPLJI POTROŠNI DEO

Loše navike vozača skraćuju vek plivajućem zamajcu.Plivajući zamajac je jedan od najskupljih potrošnih delova na modernim automobilima, a vozač može da doprinese njegovom očuvanju. Međutim, čak i nakon zamene ovog dela, ponekad dolazi do problema i reklamacija, jer novi zamajac ne traje onoliko koliko bi trebalo. Zamajac se menja samo onda kada pokaže određene simptome, a uobičajeni termin za takve simptome je nakon što auto pređe 130 do 150 hiljada kilometara.

Prodaja akumulatora

Šta je akumulator i čemu služi?

Akumulator je baterija koja obezbeđuje i skladišti električnu energiju u automobilu.

Polovne turbine

NAJČEŠĆI KVAROVI NA TURBOKOMPRESORU 

Svi znamo da je veoma bitno voziti automobil na redovne servise i uvek voditi računa o ispravnosti njegovih delova, a naročito turbokompresora. Ipak, bez obzira na vašu redovnost u održavanju vozila, ponekad se mogu pojaviti problemi na koje nikako ne možete da utičete. U ovom tekstu, podelićemo sa vama neka znanja o najčešćim problemima koji se javljaju na turbokompresorima i tako vas informisati dovoljno da možete na vreme da uočite kada je vašem automobilu potreban servis turbine.

Bezbedna trgovina na interentu

Bezbedna trgovina na Internetu

Pre vršenja kupovine se raspitajte o robi koju kupujete i ukoliko je moguće - o osobi od koje kupujete.

Ne uplaćujte novac unapred.

Kocioni cilindar

Simptomi da glavni kočioni cilindar ne radi

Od svih sistema na tvom vozilu, kocioni sistem može biti od najveće važnosti. Kada vozač pritisne kočnicu, kočioni pojačivač povećava snagu, gurajući direktno u glavni cilindar. Glavni cilindar pretvara linijsko kretanje i silu u hidraulični pritisak.