EGR VENTIL ISKUSTVA

EGR VENTIL ISKUSTVA

Naveščemo neke elemente koji ukazuju na mogući kvara EGR ventila.

  • Rad motora u SAFE modu
  • Nestabilan rad motora
  • Povećana potrošnja goriva
  • Gušći i tamniji dim koji izlazi iz auspuha
  • Nedovoljna snaga motora...

 

Nakupljene čađi najčešći je uzrok kvara EGR ventila, ali nije uvek potrebna nimalo jeftina zamena. U većini slučajeva EGR se može vrlo uspešno očistiti, ali to je posao za koji je potrebna i doza stručnosti. Exhaust Gas Recirculation (EGR), temelji se na povratu jednog dela, 5-15 % ispušnih plinova (ovisno da li se radi o benzinskom ili dizelskom motoru) u usisni sistem i ponovnom sagorevanju unutar cilindara.Razlog za povrat dela ispusnih plinova u ciklus rada motora je snižavanje  temperatura izgaranja i dodatnog sagorevanja čestica, čime se smanjuje potrošnja, ali i količina kancerogenih oksida u izduvnom sistemu.

EGR Ventil

Pogledajte EGR ventile u ponudi

EGR ventil prvo se  ​pojavio na dizelašima koji koriste visoke kompresije i temperature za rad, ali poslednjih godina za postizanje sve zahtjevnijih ekoloških normi primenjuje se i kod benzinaca. EGR nije izolovani element već deo skupine komponenti koje uključuju i dodatne cevi, a kod novije generacije automobila tu su i dodatni kontrolni ventili, senzori, kablovi i elektromotori koji ga pokreću.Bliski kontakt sa ispusnim plinovima razlog je zbog kojeg su EGR ventili podložni kvarovima, odnosno prljanju i začepljenju, koje im onemogućuje pravilan rad. Posebno česti kvarovi su kod dizelaša koji se većinom koristite u gradu, na relacijama koje traže često kratke vožnja, koje negativno utiču na rad EGR ventila.Ipak postoje i drugi razlozi, kao što je neadekvatno ulje ili njegova premala količina, potrošenost cilindara ili karika, zbog čega dolazi do prodora ulja u komoru za sagorijevanje. Kvar mogu izazvati i potrosene vodjice ventila, neispravan odušak uljnog korita ili turbopunjača, te uporaba goriva koje sadrži preveliku količinu sumpora. Kvar na EGR ventilu ne znači odmah kupovinu novog. U većini slučajeva problem se može rešiti čišćenjem. U slucaju da je došlo do oštećenja elektromotora koji pokreće ventil ili hladnjaka EGR-a jedino rešenje je zamena .Kod novije generacije automobila nakon čišćenja ili zamene EGR ventila potrebna je provera uz pomoć dijagnostičkog uređaja da se ustanovi položaj u kojem se nalazi otvorenost klapne ventila.Postoji i mogućnost isključivanja, odnosno blokiranja kanala ventila, što je bez većih problema primenjivo kod starijih modela koji nemaju elektronske kontrole povezane s motorom. Postoji mogućnost i kod modernih automobila, ali tad treba promeniti i software,ali ta opcije nije preporučljiva s obzirom na to da bez EGR ventila motor nece biti u stanju ispuniti EKOLOŠKE NORME I STANDARDE!!!

DOBRO RAZMISLITE EGR VENTIL  JE POTREBAN VAŠEM AUTOMOBILU!

Savet za sto duzi vek EGR ventila bi glasio:

Jednom mesečno sedite u vaše vozilo u vremenskom intervalu od 20-tak minuta vozite automobil na otvorenom putu u većem obrtnom momentu, naravno u granicama SAOBRAĆAJOM PROPISANIH BRZINA!!!