ASR sistem (sistem protiv proklizavanja)
Istorija
1971. godine Buick je predstavio MaxTrac, koji se koristio za rani kompjuterski sistem koji je detektovao proklizavanje zadnjih točkova. Cadillac uvodi sistem za proklizavanje u 1979. godini na redizajniranom Eldoradu.
Čemu služi ASR sistem?
Osnovna ideja ASR sistema je to da se prilikom gubitka prijanjanja na površini on uključuje i kontroliše okretanje točkova. Točkovi na automobilu se okreću različitim brzinama, samim tim, ne dozvoljava proklizavanje točkova. Naime, kada senzor detektuje da neki točak proklizava, dolazi do aktiviranja kočnica na točku, zatim se zaustavlja proklizavanje automobila. ASR radi na sličnom principu kao i ABS sistem. Dobra stvar kod ASR sistema je kada ulazimo brže u krivinu, jer omogućava da se automobil lakše vrati na putanju, ukoliko dođe do isklizavanja.
ASR uglavnom, ali ne uvek ide uz ABS sistem, pa se može susresti kod većine automobila. ASR sistem može da se gasi i to putem dugmeta koji se najčešće nalazi na kontrolnoj tabli. ASR sistem ne može da pomogne prilikom prolazka kroz veliki sneg ili blato i zbog tog razloga bi trebalo da se isključi, jer može samo da odmogne.
Ovakvi sistemi mogu da pomognu vozaču da se oseća sigurnije i bezbednije, ali na njemu je da poštuje zakone i da vozi kako treba