PLIVAJUĆI ZAMAJAC NASKUPLJI POTROŠNI DEO
Loše navike vozača skraćuju vek plivajućem zamajcu.Plivajući zamajac je jedan od najskupljih potrošnih delova na modernim automobilima, a vozač može da doprinese njegovom očuvanju. Međutim, čak i nakon zamene ovog dela, ponekad dolazi do problema i reklamacija, jer novi zamajac ne traje onoliko koliko bi trebalo. Zamajac se menja samo onda kada pokaže određene simptome, a uobičajeni termin za takve simptome je nakon što auto pređe 130 do 150 hiljada kilometara.
Preventiva za što duži vek plivjućeg zamajca
Ne treba voziti u previše niskom broju obrtaja, već se držati zone od 1.500 obrtaja u minuti naviše, a vozači ne smiju da dozvole da se motor gasi pri startovanju iz mjesta, jer tada dolazi do jakih udara.Takođe pri usporavanju ne treba preskakati brzine, na primjer prebacivati iz pete u treću brzinu ili iz četvrte u drugu, jer se tada ogroman obrtni moment prenosi na zamajac.
Fiksni se ne preporučuje umesto plivajućeg
Dosta vozača koji žele da uštede prilikom zamene plivajućeg zamajca, od servisera zahtevaju da se ugradi fiksni, koji je znatno jeftiniji. To, međutim, nije preporučljivo. Moramo da imamo u vidu da ni jedan proizvođač ne bi stavljao taj relativno skup deo u prvoj ugradnji da on zaista nije potreban. On je tu da doprinese komforu, boljem funkcionisanju i većoj trajnosti vozila. Naime, ukoliko ugradite fiksni zamajac vibracije motora će se prenositi na menjač, čime će doći do oštećenja dosta skupljih delova.